جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

برای اولین بار فروش خودروهای چینی از رقبای آمریکایی جلو زد

گزارش یک مرکز تحقیقات خودرو نشان می‌دهد که برندهای چینی برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ خودروهای بیشتری را در سطح جهان نسبت به همتایان آمریکایی خود فروختند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۶۲

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارشی که مرکز تحقیقاتی جاتو دینامیک JATO Dynamics  در روز پنجشنبه منتشر کرد، خودروسازان چینی برای اولین بار در سال 2023 خودروهای بیشتری را در سطح جهان نسبت به همتایان آمریکایی خود فروختند.

 

داده‌ها نشان می‌دهد که برندهای چینی به رهبری شرکت بی‌وای‌دی BYD مستقر در شنژن، سال گذشته میلادی 13.43 میلیون دستگاه خودروی جدید فروخته‌اند، در حالی که برندهای آمریکایی حدود 11.93 میلیون دستگاه را به فروش رسانده‌اند. برندهای ژاپنی نیز با فروش جهانی 23.59 میلیون خودرو "موقعیت خود را حفظ کردند".

 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که افزایش فروش شرکت‌هایی که در چین ثبت شده است،  نسبت به ایالات متحده بیشتر بوده و 23 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، در حالی که شرکت‌های آمریکایی رشد 9 درصدی را تجربه کرده‌اند.

 

فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد این مرکز گفت: غفلت خودروسازان قدیمی که منجر به تداوم قیمت‌های بالای خودرو شده است، به‌طور ناخواسته مصرف‌کنندگان را به سمت جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر چینی سوق داده است.

 

وی توضیح داد: از آنجایی که قیمت خودرو در جاهای دیگر افزایش می‌یابد، برندهای خودروسازی چینی از این روند برای به دست آوردن کشش بازار با سرعت بسیار بیشتری بهره می‌برند.

 

بر اساس این گزارش، سهم  بازار برندهای خودروی چینی در مناطقی مانند خاورمیانه، اوراسیا و آفریقا به شدت افزایش یافته و در آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا شاهد رشد بوده است. برندهای خودروی چینی نیز سهمی در اقتصادهای توسعه یافته از جمله اروپا، استرالیا، نیوزلند و اسرائیل به دست آوردند.

 

در حالی که بازار داخلی چین "نشانه هایی از کاهش شتاب (فروش)" را نشان داد، تولیدکنندگان این کشور به دنبال "منابع رشد در خارج از کشور" بودند./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار